News

HISTÒRIES VISCUDES, HISTÒRIES DE VIDA

PER QUÈ TREBALLAR LES HISTÒRIES DE VIDA?

Les històries de vida són històries personals.

Aquesta webquest planteja les històries personals com a testimonis de la història, de la vida, sota una mirada personal als fets.

Però les histories personals…. cal contextualitzar-les.

L’aprenentatge de la història no s’ha de presentar mai com una acumulació de dades entre reis, personatges famosos, herois, dolents…
L’alumne, ben al contrari ha d’anar aprenent a tenir una consciència crítica, entenent que el coneixement històric no és aliè a ell, sinó que ha de veure que allò que aprèn té relació amb la seva comunitat i la seva realitat.
La història oral ens permet aquest apropament i aconseguir una vinculació afectiva entre l’alumne i la història, al mateix temps que ho fa amb el seu entorn més immediat.
Per altra banda les històries de vida són històries no escrites, no es troben en els llibres de text, l’alumne per tant s’enfronta a una història viva, on ell investiga i descobreix i dóna a conèixer també, és protagonista per tant del procés d’aprenentatge i part activa en la creació del seu coneixement.

Sobre el fet migratori:
L’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer diferents punts de vista del fet migratori i permetre entendre la immigració des d’una altra perspectiva, trencant estereotips. Els nens i nenes faran entrevistes per conèixer diferents testimonis, els quals explicaran les seves històries vitals referents al seu procés migratori.

http://espaididactic.cat/webquest/wqhistoriesvida/index.htm

Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *